Kolektori pieprasa citu parādu atmaksu. Ko darīt?

Negaidīti jūs sākāt saprast kolektorus par citu cilvēku parādiem: radiniekiem, draugiem vai vispār nepazīstamiem cilvēkiem. Vai tas ir likumīgs un kā atbrīvoties no nepatīkamiem ziņojumiem un zvaniem?

Diemžēl dažos gadījumos kolektoriem ir visas tiesības atgādināt jums par kāda cita parādu. Piemēram, ja jums ir līdzaizņēmējs vai galvotājs par aizdevumu. Dažreiz saziņa ar kolektoriem var pasargāt jūs no nopietnām problēmām. Tāpēc nemetiet tālruni un noskaidrojiet, kāpēc jūs esat noraizējies.

1.Uzziniet, cik vien iespējams, kāpēc jūs zvanāt

Ja kolektors sāk runāt par dažiem parādiem, vispirms noskaidrojiet visas detaļas. Ja iespējams, ierakstiet sarunu, bet neaizmirstiet brīdināt sarunu biedru, ka esat reģistrējies.

  • Uzziniet, kas tieši un no kuras organizācijas zvana, kāda aizdevēja vārdā un par kādu parādnieku.
  • Noskaidrojiet, kāpēc jūs esat noraizējies par citas personas parādu un to, kā jūs ar to finansiāli saistīti.
  • Lūdziet sūtīt jums uz e-pastu dokumentu, kas apstiprina jūsu saistības.
  • Precizējiet savākšanas organizācijas un aizdevēja datus: pilns nosaukums, TIN un OGRN.
  • Ja jūs zvanāt pārstāvis nav pats kreditors, piemēram, bankas vai mikrofinansēšanas organizācija (MFI), un darbinieks savākšanas aģentūra, ir vērts pārbaudīt savas pilnvaras. Lūdziet nosūtīt jums dokumentu, kas apliecina kolektora tiesības sazināties ar parādniekiem aizdevēja vārdā.

2.Analizējiet informāciju

Varbūt jums ir bažas par parādu, kas patiešām attiecas uz jums. Tas notiek, ja jūs esat iesniedzis galvojumu vai līdzaizņēmēju kāda cita aizdevumam vai aizdevumam. Vai arī viņi saņēma mantojumu no radinieka-un ar viņu un viņa parādiem. Šādos gadījumos aizdevējam ir visas tiesības pieprasīt jums atmaksāt parādu.

Tā gadās, ka kāds cits aizdevums vai aizdevums jums nav oficiāli jāatbild, bet tas ir labāk piedalīties problēmas risināšanā.

Bet bieži vien izrādās, ka jūs nesaista ar parādnieku nekādas finansiālas intereses vai jūs ar viņu vispār neesat pazīstams. Kolektora zvans ir skaidrs pārpratums. Bet, lai to pārliecinātos, jums ir jāveic vēl dažas darbības.

3.Iet uz aizdevēja biroju

Banka, MFI vai kredīta patērētāju kooperatīvs (PDA), kas izsniedz aizdevumu, ir labāk nākt personīgi.

Ja jums patiešām ir jāmaksā par aizdevumu vai aizdevumu, noskaidrojiet visu informāciju: kāds parāds vēl ir palicis, kādi ir atmaksas termiņi, vai ir iespējams izveidot jums ērtāku maksājumu grafiku. Lūdziet jums izsniegt līguma kopiju ar visām lietojumprogrammām.

Ja ir radusies kļūda un kādam citam kredītam jums nav nekāda sakara, paņemiet bankas, MFI vai PDA izziņu par parādu neesamību. Jūs varat iesniegt to kolektoriem.

4.Sazinieties ar kolektoru

Gadījumā, ja parādnieks nekādā veidā nav saistīts ar jums, nosūtiet uz savākšanas uzņēmumu un kreditoru paziņojumus: pieprasiet izslēgt savu tālruņa numuru no parādnieku kontaktu saraksta un pārtraukt zvanus uz kāda cita parādu.

Ja tas viss nepalīdzēja — zvani un e-pasta ziņojumi turpinās, pārejiet uz stingrākiem pasākumiem.

5.Lūdzu instancē

Ne kreditoram, ne kolektoriem nav tiesību apgrūtināt parādnieka radiniekus un paziņas, ja viņi ir izteikuši savu domstarpību. Nemaz nerunājot par gadījumiem, kad jūs esat noraizējies par svešinieku aizdevumiem. Šādas darbības pārkāpj likumus "par kolektoriem" un "par personas datiem".

Ko var izdarīt:
  • Juridiskā aizdevēja rīcību var sūdzēties bankā.
  • Melnajam aizdevējam, kuram nav licences un nav bankas reģistra, - policijai.
  • Par kolektoru-federālo tiesu izpildītāju dienestu, nacionālo profesionālo savākšanas aģentūru asociāciju un uzraudzību.
  • Pārkāpjot likumu "par personas datiem" - in komnadzor.
Visas sūdzības var nosūtīt, neizejot no mājām-caur interneta uzņemšanas šīm organizācijām.

Ja šie pasākumi nedarbojas, sazinieties ar policiju.

Pievienojiet pieteikumam visus datus, kurus jums izdevās savākt: sertifikātu no bankas, MFI vai PDA par parādu neesamību, sarunas ierakstu ar kolektoru. Norādiet, ka jūs jau esat sazinājies ar kreditoru un kolektoru, bet tas nesniedza rezultātu. Policija iesaistīsies pārkāpējiem, un zvani ir jāpārtrauc.